תמונה הדר שמלות כלה חתונות ואירועים

כיצד מיוצרות שמלות כלה אצל מעצבים טובים?

בעוד ששמלות רגילות של יום יום, מיוצרות על ידי קו ייצור המוני עם מכונות אוטומטיות, הרי שייצור שמלות כלה מתרחש בצורה שונה לחלוטין, עם המון מעורבות ידנית, ובמקרים רבים באופן ידני לחלוטין, כשמתבצעת תפירה של כל חלק בשמלה על ידי תופרת מקצועית.

השלב הראשון בייצור שמלות לכלות דומה מאוד לשלב הראשון בייצור כל פריט אופנה, וזה הוא שלב התכנון. בשלב זה יושב המעצב ומוריד על הכתב שורה של רעיונות לעיצוב.

במסגרת תהליך זה מיוצרות גזרות נייר זמניות, ולעיתים נתפרות גם גזרות ראשוניות של השמלה על מנת שניתן יהיה לבחון את העיצוב בצורה אותנטית ומעשית יותר.

תכנון ועיצוב רב שלבי של שמלת כלה

בהמשך לכך, מתבצע תהליך ארוך של ניסוי וטעיה, הוספת אלמנטים עיצוביים מסוימים, וגריעה של אלמנטים אחרים, עד שלבסוף מתקבל העיצוב הסופי שעליו יש לקבל החלטה לקראת הוצאה לייצור.

מרגע שנתקבלה החלטה מיוצר דגם אחד של השמלה על מנת לבחון אותו, וכן נקבעות המידות שבהן תיתפר השמלה. במידה והכל מתנהל כשורה, מתקבלת החלטה סופית על הוספת הדגם לקולקציה של המעצב או המותג ומתחיל תהליך של ייצור סדרת פריטים מאותו הדגם.

הצטיידות, גזירה ותפירה

הייצור עצמו כולל רכש של בדים המתאימים לסוגים שונים של שמלות כלה, הצטיידות בכל חומרי הגלם הנדרשים, יצירת תבניות שעל פיהן יתבצעו הגזירה והתפירה, והכל מועבר למתפרה מקצועית שיכולה במקרים מסוימים להיות חיצונית לגוף המעצב, לעיתים שייכת לגוף המעצב עצמו.

או אז, מתחיל תהליך של תפירת השמלות, תהליך ארוך שבו יש לשים לב לכל פרט, לבצע גזירה נכונה ומדויקת, לבצע תפירה של חלק לחלק עד שמתקבלת השמלה הסופית.

אחת הסיבות למחירה הגבוה של שמלת כלה

כפי שניתן לראות, ייצור שמלות כלה דומה לייצור של שמלה רגילה, אך גם מאוד שונה.

המדובר על תהליך מאוד מעמיק, איטי ורב שלבי, המבוצע ברובו באופן ידני.

מכאן גם אפשר להבין מדוע שמלות אלה עולות הרבה יותר מאשר שמלות רגילות. מספר הגורמים המעורבים בתהליך הוא רב, התהליך עצמו יקר יותר, חומרי הגלם יקרים ואיכותיים יותר, וכל אלה מייצרים תג מחיר גבוה יותר.

ובמקרים רבים באופן ידני לחלוטין, כשמתבצעת תפירה של כל חלק בשמלה על ידי תופרת מקצועית.